torsdag 20 oktober 2011

Det här med bussen. Jag och Sophie stod utanför skolan och väntade på att bussen skulle komma (den kommer alltid till skolan den tid, alltså det är den "enda" buss som vi åker med på eftermiddagen som åker förbi skolan). Sandra som har slutat tidigare än oss och hunnit gå till busstation skickar sms och säger att bussen inte kommer till skolan, utan att den åkt ut på e4:an direkt. Först var jag och Sophie helt säkra på att hon skojade, men så var inte fallet. Nästa buss skulle gå halv 6 så vi ringde Ville och snäll som han var så kom han och hämtade oss.

Haha, dessutom så var vi tvungna att promenera till ishallen när ville skulle hämta oss. När vi gick över en äng så fick jag sms och när jag läste det, och gick samtidigt, så ramlade jag helt plötsligt, haha, är faktiskt inte förvånad...

Men jaa, en sak vi lärt oss, lita inte på busschaufförer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar