onsdag 1 februari 2012

Cyberbully

Cyberbully handlar om internet-mobbning. Huvudpersonen Taylor går med i en sida på internet där hon plötsligt blir offer för denna sortens mobbning. I filmen får vi se hur den kan påverka folk och hur viktigt det är att säga ifrån.

Jag tyckte att filmen var super bra. Ett tag där kunde man inte hålla in tårarna längre. Jag fattar bara inte hur folk kan skriva elaka saker till andra, speciellt via internet, det bevisar ju bara hur jävla feg man är. Det spelar ingen roll vad man skriver, något litet eller stort, det sårar ändå, tro mig, jag vet. Folk har skrivit anonymt till mig olika saker, (t.ex. hur ful jag är osv), inte mycket, men ändå, det är ju verkligen inte roligt. Samtidigt tycker man bara synd om människorna som gör så, de vågar inte ens stå för vad dem säger, utan sitter bakom en datorskärm där ingen kan se dem, och skriver anonymt.

Filmen är i alla fall riktigt sevärd. Alla borde se den, speciellt ungdomar. Filmen får 5/5 hjärtan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar