måndag 2 januari 2012

2011 i bilder.

Januari:


Jag var ganska insatt i bandy, iaf när det gällde HT.
Här spelar dem mot Hammarby.



På nyårsdagen åkte jag skridskor med bl.a. Ville, Malin och Jeppe.

Februari:

Jag var i Grankullenskolans gympasal med Sophie vissa onsdagar.


Jag fyllde 16 år.

Och var och bowlade med Sandra och Sophie.

Jag var i Luleå och myste med Vilmar.



Mars:


 Jag umgicks med Sophie en hel del, som vanligt.


Jag shoppade.




Jag var med Tilde i stugan och fotograferade.




¨En trevlig mars-dag skulle jag ut och åka skidor.


Det gick inte så bra. 
Innan jag ens hade fått på mig skidorna hade Ville åkt klart.


Nisse chillade järnet.

Jag tappade min dåvarande mobil utanför mommo och moffa.
Den blev lite smutsig på skärmen.

April:


Jag, Ville och Malin gjorde en koja som vi sov i i stugan.


Jag och Malin njöt av solen i stugan.


Min kusin Leo kom till världen.
Här är jag, mommo och Leo.


Min kusin Vilmar fyllde 1 år.


Maj:


Min kusin Tilde fyllde 12 år.

Jag shoppade.



 Juni:

Jag klippte håret kort.


Jag var på en avslutningslunch på Cape East med klassen.
Här är jag och Sophie.



Jag slutade grundskolan.
Här är jag och min storebror Ville.


Jag spenderade skolavslutningen med Sophie.


Och med min släkt.
Här är jag med min kusin Tilde.


Jag var mycket i stugan.

Midsommar spenderades i stugan med familjen/släkten.
Stugan till vänster är våran.

Jag, Ville och Tilde var ute med båten på midsommarnatten.
Det var så vackert.

Juli:


I början av juli var jag i Piteå med familjen.


Jag shoppade i Piteå.




 Markus, Christin, Tilde, Vilmar och Leo var på besök.
Här är Vilmar och Leo.

Även i juli var jag mycket i stugan.

Jag var i Luleå. Det var som mitt andra hem.
Här är Vilmar.


Jag var mycket i mommo och moffas stuga i Kukkola också.
En sen kväll var jag ute och fotograferade med Sophie.


Augusti:



Även i augusti var jag i stugan.
Jag fotograferade som vanligt mycket.


Lekte med grannarnas söta hund gjorde jag också.

En dag åkte jag med släkten till Luleå för att hälsa på.
Vi var så många så vi rymdes inte i en bil,
därför åkte vi i detta fordon.

Jag började gymnasiet i Kalix, på samhällsprogrammet med inriktning på media. Fick en helt ny klass med helt okända människor.

September:


Jag failade lite när jag skulle ta foto på dagens outfit.

Jag och Sophie hade roligt med min kamera och mitt stativ.

Jag tog många bilder på Vilmar och Leo.

Många timmar spenderades i skolan väntandes på bussen hem.

Jag var i Luleå och umgicks med Tilde, Vilmar och Leo.

Renoveringen i huset började.

 Stativ till kameran inhandlades.


 Oktober:





Jag Bieber-fierade Idas Facebook logg.

Jag var i Luleå över en helg.

Bussen som jag och Sophie skulle hoppa på vid skolan kom aldrig.

Jag räknade ner till en massa roliga saker.

Jag hade det mysigt framför Gossip Girl i mitt dåvarande rum.

Jag, Sophie, Ville och Malin for till Stockholm.


November:

Jag shoppade, lite, i Stockholm.


Jag, Sophie och Sandra taggade inför Rihanna konserten vi skulle se.

Den blev tyvärr inställd..



Jag målade om mitt framtida rum.

Sen flyttade jag in.
Här har ni resultatet.


Jag for till Stockholm för en andra gång i november.
Denna gång var det med klassen.

En kväll gick vi ut och fotograferade.

Jag shoppade, än en gång lite, där och efteråt i Piteå.
Detta var dock inte allt, det var något annat smycke också.

Jag, Ida, Sophie och Emma syntes på tv i Adam Live på tv3 från när vi var i Stockholm, när vi stod på plattan och dem filmade något klipp.

Jag, Ville och pappa var på hockey i Luleå.


Det var öppet hus på skolan. Vi var där från 8 på morgonen till 8 på kvällen. 

December:


Juletiden kom och det var mysigt överallt.


Jag bakade pepparkakor för första gången på flera år.

Jag testade Villes nya ziperall (han är 1.90 typ, jag är 1.60 typ, tänk er storleksskillnaden)

Julafton kom.




Mina julklappar var bl.a. denna parfym och klocka.


På juldagen for vi till Luleå för att fira ännu mera jul.



Tog lite photo-booth bilder med mina favoriter.

Jag shoppade i Luleå.


 Jag hade en mysig sista dag på året.


Och här taggade jag till nyårsfirandet, trots att jag hade väldans ont i huvudet och magen. (Jag ser riktigt taggad ut på bilderna;) Fast nyårsafton blev trots allt lyckad!


Det här var alltså mitt 2011. Kanske var lite dåligt med bilder på vissa ställen, men jag hittade inte så många, eller "bra, som jag ville, så det blev lite random bilder. Men det är alltid något iaf.

1 kommentar: